torstai 31. toukokuuta 2012

Virheelliset mainokset

Silloin tällöin törmään nettimainoksiin, jotka vievät aivan väärään paikkaan. Domain-nimi saattaa olla väärin tai sitten linkki vie vaikkapa virhesivulle. Mainos voi olla virheellinen muodosta riippumatta: olen törmännyt sekä virheellisiin bannereihin että virheellisiin Facebook-mainoksiin. Viimeisin kohtaamani virheellinen mainos oli McDonald'sin facebook-mainos:
Virheellinen mainos tai siis virheellinen linkki on kahdella tapaa huono asia. Ensinnäkin mainosbudjettia kuluu, mutta mainosta klikannut kävijä ei näe haluttua viestiä. Toinen negatiivinen vaikutus on kävijän kokema pettymys, kun hän ei näekään mainosta. Kävijä on kuitenkin ollut lähtökohtaisesti kiinnostunut mainoksen viestistä – ellei hän ole vahingossa klikannut mainosta.

Mainoskampanjan lanseerauksen yhteydessä tulisi mainos testata ainakin kerran. Testaaminen kannattaa tehdä jollain ihan toisella tietokoneella, esimerkiksi kotikoneella, jotta selaimen istunnot tai yrityksen sisäverkko eivät vääristäisi tuloksia. Lisäksi kannattaa tietenkin seurata esimerkiksi Googlen työkaluilla Sivua ei löytynyt -sivun kävijämääriä ja liikenteen lähteitä. (Eikä tietenkään haittaa, vaikka seuraisi kampanjan ns. landing page -sivun kävijämääriäkin.)

1 kommentti:

  1. Higher decision comes at a worth, as printers with resolutions higher than a hundred microns probably to|are inclined to} price extra. Another downside of increased decision is that it could possibly} add to print times—halving the decision will roughly double the time it takes to print a given object. But for professionals who require the best quality, Cropped Sweaters the additional time additionally be} worth it. Nearly all 3D printers bought right now can print at a decision of 200 microns—which ought to produce decent-quality prints—or better.

    VastaaPoista